Tytuł: Fizyka i astronomia – poradnik metodyczny II
Autorzy: Halina Binkiewicz, Leszek Bober, Zbigniew Szczuciński, Zdzisław Nowakowski
Rok wydania: 2002
Wydanie: I
ISBN: 978-83-89497-97-0
Ilość stron: 248
Wydawnictwo: Nowa Era
Kategorie: Fizyka, fizyka i astronomia, poradnik metodyczny, liceum ogólnokształcące
Opis:
Fizyka i astronomia. Część 2. Poradnik metodyczny z płytą CD Kształcenie ogólne w zakresie podstawowym
W poradniku zamieszczono liczne propozycje aktywnych sposobów nauczania fizyki, które kładą nacisk na samodzielną pracę ucznia. Każdy nauczyciel – bez względu na to, jak wyposażona jest pracownia fizyczna, którą dysponuje – może znaleźć odpowiedni sposób realizacji lekcji. Poradnik zawiera plan dydaktyczno-wychowawczy, rozkład materiału, wskazówki do lekcji, scenariusze i testy. Formułując wskazówki do prowadzenia lekcji, wzięto pod uwagę zarówno pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt pomiarowy, jak i te wyposażone w sprzęt tradycyjny, pozwalający wykonać pomiary za pomocą prostych metod. Wyniki doświadczeń uzyskane w obu typach pracowni są porównywalne. Testy zostały opracowane do każdego rozdziału podręcznika. Za pomocą testów możemy sprawdzić różnorodne umiejętności poszczególnych uczniów, porównać ich osiągnięcia na danym poziomie nauczania i jednocześnie ocenić. Płyta uzupełnia pakiet do nauczania fizyki Fizyka i astronomia 2 dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, kształcenie ogólne w zakresie podstawowym. Płyta zawiera:
- szczegółowe przedstawienie materiału realizowanego w cyklu kształcenia;
- 12 zestawów testów uporządkowanych zgodnie z podziałem materiału w podręczniku;
- modele przestrzenne pól elektrycznego i magnetycznego do samodzielnego wykonania według załączonej instrukcji;
- interaktywne programy komputerowe z zakresu elektryczności i magnetyzmu;
- wyniki pomiarów, uzyskane dzieki urządzeniom opisanym w scenariuszach lekcji, a przedstawione w arkuszu kalkulacyjnym Excel (z możliwością modyfikacji danych).
Dzięki możliwości wprowadzenia zmian można również dopasować do własnych potrzeb rozkład materiału oraz modyfikować testy. Proponowane programy komputerowe ułatwiają zrozumienie skomplikowanych zjawisk fizycznych, natomiast możliwość samodzielnego wykonania modeli uaktywnia uczniów i pogłębia ich wiedzę.
Ocena tej książki:
[kkstarratings]